language
1

Let jobs find you. Setup Email job alerts to don't miss
your opportunities.

 
Message

Please sign in to perform this function

Sign in by:

C&B Executive

Zuellig Pharma Viet Nam
Updated: 15/08/2019

Employment Information

Benefits

  • Insurance
  • Travel opportunities
  • Incentive bonus
  • Health checkup
  • Training & Development
  • Salary review
  • Annual Leave

Job Description

Purpose of Position

  • Handing employee's benefits and compensations based on Company's policy

1. SOCIAL, HEALTH & UNEMPLOYMENT INSURANCE, TRADE UNION

  • Register Social insurance book for new employee and close book for resigned staff
  • Keep track and follow employees status to update on Social reports
  • Prepared all requested Insurance reports (internal & external) and submit on time.
  • Register Insurance card for employees, prepare all claim reports

2. PAYROLL

  • Payroll data maintanced and updated to Overt time - Saturday allowance, all kinds of incentives, salary adjustments, maternity leave,SI claims, un-paid annual leave.
  • Payroll computation
  • Accuracy of statutory withholding at source (including Personal Income Tax)
  • Cash benefits & other payment in payroll, procedures relating to expenses in payroll (such as: resignation, personal adjustment...)
  • Accuracy of payroll report

3. LABOR CONTRACT

  • Being incharge of labor contract relevant issues which includes to tracking the due date of definited labor contract, labor contract renewal/extension and/ or termination, labor contract annex (in terms of position promotion, salary change, and other change), probation pass/ fail I relation to labor contract sign-off procedure and probation termination

4. REPORTING: BEING INCHARGE OF ACCURACY OF

  • Periodical reports, including headcount report, Total Man hour report, Overtime report (OT/SAT), incentive report, reports to Accounting Team
  • Ad-hoc reports as per request of C&B Manager

5. HR Software

  • Control HR software system
  • Work with Regional team is to comply their guideline and training

6. Other HR Activities

  • Acting act as a signle point of contact for the cencerns/ querries from functional managers and employees
  • HR policies and processes/ Chính sách và qui trình
  • Labor Law
  • Employee and labor relations
  • Other HR activities as per business needs and Manager's requirements

---------------------------------------------------------

Mục đích của công việc

  • Thực hiện công việc về phúc lợi cho nhân viên phù hợp với chính sách của Công ty.

Trách nhiệm

1. BẢO HIỂM XÃ HỘI, BẢO HIỂM Y TẾ & BẢO HIỂM THẤT NGHIỆP

  • Đăng ký sổ Bảo Hiểm cho nhân viên mới và chốt sổ cho nhân viên nghỉ việc
  • Theo dõi và cập nhật dữ liệu tình trạng của nhân viên báo cáo cho cơ quan Bảo Hiểm.
  • Chuẩn bị tất cả yêu cầu báo cáo của Bảo hiểm (nội bộ và bên ngoài) đúng thời gian.
  • Đăng ký Bảo Hiểm y tế cho nhân viên, chuẩn bị các báo cáo yêu cầu bồi thường về Bảo hiểm

2.​TÍNH LƯƠNG

  • Duy trì và cập nhật thông tin lương về thông tin làm việc ngoài giờ, làm việc ngày thứ bảy, các loại thưởng, điều chỉnh lương, nghỉ thai sản, các khoản bồi thường BHXH, nghỉ không hưởng lương
  • Tính bảng lương
  • Tính chính xác của các khoản khấu trừ tại nguồn theo luật (bao gồm thuế TNCN)
  • Các khoản phúc lợi bằng tiền và thanh toán theo bảng lương, các thủ tục liên quan đến chi phí trong bảng lương (như thôi việc, điều chỉnh thu nhập,...…)
  • Tính chính xác của bảng báo lương

3. HỢP ĐỒNG LAO ĐỘNG

  • Chịu trách nhiệm về các vấn đề có liên quan đến Hợp đồng lao động bao gồm; theo dõi ngày hết hạn của hợp đồng lao động có thời hạn, tái ký/ gia hạn hợp đồng lao động và/ chấm dứt hợp đồng lao động, phụ lục hợp đồng lao động (liên quan đến thăng chức, thay đổi lương, và các vấn đền thay đổi khác), thử việc đạt/ không đạt liên quan đến qui trình ký kết hợp đồng lao động hoặc chấm dứt thử việc

4. BÁO CÁO/ CHỊU TRÁCH NHIỆM TÍNH CHÍNH XÁC VỀ

  • Các loại báo cáo định kỳ bao gồm báo cáo headcount, báo cáo tổng giờ công, báo cáo làm ngoài giờ (OT/SAT) báo cáo tiền thưởng cho nhân viên, các loại báo cáo gửi kế toán
  • Các loại báo cáo không thường xuyên theo yêu cầu Quản lý trực tiếp/ Trưởng phòng phúc lợi tiền lương.

5. Phần mềm Nhân sự

  • Quản trị hệ thống phần mềm nhân sự
  • Làm việc với bên vùng nhằm tuân theo hướng dẫn và đào tạo từ vùng.

6. Các hoạt động khác

  • Là trung tâm tư vấn và trả lời cho các thắc mắc/ câu hỏi từ các quản lý của các phòng ban chức năng và nhân viên.
  • Luật lao động
  • Các vấn đề liên quan đến quan hệ nhân viên và quan hệ lao động
  • Các hoạt động nhân sự khác theo yêu cầu của công việc and quản lý

Job Requirement

Education & Qualification

  • University Graduation

Working Experience

  • 2-3 years experience working in C&B field

Skills

  • Good at English
  • Proficiency in Microsoft Offices, especially in Excel

Other Specific Requirements

  • Resilience and good problem solving

Our benefit including:

  • 13th month salary guarantee
  • Performance bonus/ Incentive scheme applied for commercial function
  • 18 annual leaves 
  • Healthcare insurance for you and your children
  • Working time: Mon-Fri, 8AM – 5:30PM (1.5 hour break)
  • Others: follow company policy (team building, company trip, internal training,…)
  • Location: District 1 or Tan Tao Warehouse

----------------------------------

Trình độ học vấn & Bằng cấp

  • Tốt nghiệp Đại học
  • Ưu tiên cho chuyên ngành Quản trị Nhân sự

Kinh nghiệm làm việc

  • 2-3 năm trong lĩnh vực C&B

Kỹ năng

  • Tiếng Anh tốt
  • Thành thạo vi tính, đặc biệt là Excel

Những yêu cầu đặc biệt khác

  • Kiên nhẫn và giải quyết vấn đề tốt

More Information

  • Degree: Bachelor
  • Age: Unlimited
  • Job type : Permanent

Company Overview

Zuellig Pharma Viet Nam

www.zuelligpharma.com

Zuellig Pharma is a leading company in providing logistics services for healthcare products in Asia Pacific.

People who applied to this job also applied to:

C&B Executive

Zuellig Pharma Viet Nam

Get email alerts for new jobs

Setup Email alerts