language
1

Let jobs find you. Setup Email job alerts to don't miss
your opportunities.

 
Message

Please sign in to perform this function

Sign in by:

Medical Representative / Trình Dược Viên Kênh OTC

Recruitment Team
Updated: 15/08/2019

Employment Information

Benefits

  • Insurance
  • Travel opportunities
  • Incentive bonus
  • Health checkup
  • Training & Development
  • Salary review
  • Annual Leave

Job Description

Purpose of Position

  • Promote Company products/services to existing customers & obtain new business in line with Company Policy

Responsibilities

1. Promote Company products/services to existing customers & obtain new business in line with Company Policy

  • Acquire & maintain complete knowledge of the Company range of products & services (via Company training & self-training)
  • Up-to-date and report to his/her superior the information market research regarding customers’ feedbacks, market development & potential, competition… which may affect the Company development & services
  • Strictly follow the scheduled Call Plan to assure the customers are frequently visited
  • Be committed to achieve his/her own periodical target, his/her team target & ultimately the Company target
  • Prepare working tools and materials before visiting customers, to optimize the time effectiveness for each call
  • Work in collaboration with KAM in Pharmacy Chain & Multiline team in Retail Pharmacy channel. Accountable & support 2 channels to achieve total sell-in sales in their managed territory, by:
  • Lead routine business review with Multiline team to improve local business performance
  • Focus on top tier retail pharmacy & Retail Chain pharmacy customers: Execute visual merchandizing activities (display & audit) & supervise other in-store activations in top tier stores, Training PGs, outlet owners & staffs on product detailing to end-users

2. Create, maintain and develop relationships with customers/ partners, internal departments:

  • Maintain & develop good report with all related departments, Customers, Principals’ employees

3. Update customer database and inform to his/her superior and concerned department for rectification of data on this system

-------------------------------------------

Mục đích của công việc

  • Giới thiệu sản phẩm/dịch vụ của Công ty tới các khách hàng hiện tại và phát triển cơ hội kinh doanh mới phù hợp với chính sách công ty

Trách nhiệm

1. Giới thiệu sản phẩm/dịch vụ của Công ty tới các khách hàng hiện tại và phát triển cơ hội kinh doanh mới phù hợp với chính sách Công ty:

  • Nhân viên duy trì và hoàn thiện kiến thức về các sản phẩm & dịch vụ của Công ty (thông qua việc tham gia các khóa đào tạo của Công ty cũng như tự học hỏi)
  • Cập nhật và báo cáo cho cấp quản lý những thông tin liên quan đến dịch vụ và phát triển của Công ty trên thị trường như phản hồi của khách hàng, sự phát triển và tiềm năng của thị trường, đối thủ cạnh tranh …
  • Thực hiện chính xác lịch trình thăm viếng khách hàng để đảm bảo khách hàng được thăm viếng thường xuyên
  • Cam kết đạt chỉ tiêu kinh doanh của cá nhân, chỉ tiêu của nhóm và sau cùng là chỉ tiêu của cả Công ty
  • Chuẩn bị công cụ làm việc và tài liệu trước khi thăm viếng khách hàng, tối đa hóa thời gian cho mỗi cuộc thăm viếng khách hàng để đạt hiệu quả cao
  • Phối hợp và hỗ trợ KAM và Multiline sale team trong các hoạt động của nhà thuốc và chuỗi nhà thuốc để đạt được chỉ tiêu doanh số.
  • Tập trung phat triển các khách hàng quan trọng và triễn khai các hoạt động trưng bày (Triễn khai và kiểm tra) và các hoạt động để thúc đẩy bán hàng tại các nhà thuốc, huấn luyện và quản lý PGs, giới thiệu các thông tin sãn phẫm cho khách hàng.

2. Thiết lập, duy trì và phát triển mối quan hệ với khách hàng, đối tác và những phòng ban trong Công ty:

  • Duy trì và tạo dựng mối quan hệ tốt với đồng nghiệp, Khách hàng, Nhân viên của đối tác

3. Cập nhật những dữ liệu của khách hàng, thông báo tới giám sát trực tiếp, đồng thời liên kết với phòng ban để chỉnh sữa dữ liệu trên hệ thống

Job Requirement

Education & Qualification

  • Candidates must meet one of qualification requirements as below:
  • Graduated pharmacist university or college
  • English (basic -reading)
  • Computer skills (basic)

Working Experience

  • At least 1 year experience working as Sales Consultant 

Skill

  • Communication and customer care skills
  • Negotiation and presentation skills

Other Specific Requirements

  • Integrity
  • Hardworking and enthusiasm
  • Willing to learn
  • Understand pharmaceutical market
  • Product knowledge

Our benefit including:

  • 13th month salary guarantee
  • Performance bonus/ Incentive scheme applied for commercial function
  • 18 annual leaves 
  • Healthcare insurance for you and your children
  • Working time: Mon-Fri, 8AM – 5:30PM (1.5 hour break)
  • Others: follow company policy (team building, company trip, internal training,…)
  • Location: District 1 or Tan Tao Warehouse

--------------------------------------

Trình độ học vấn & Bằng cấp

  • Ứng viên phải đáp ứng tối thiểu một trong các yêu cầu bằng cấp dưới đây:
  •  Tốt ngiệp Đại học hoặc cao đẳng dược
  • Anh văn cơ bản
  • Kỹ năng vi tính cơ bản

Kinh nghiệm làm việc

  • Có ít nhất 1 năm kinh nghiệm làm nhân viên tư vấn kinh doanh 

Kỹ năng

  • Kỹ năng giao tiếp và chăm sóc khách hàng
  • Kỹ năng thương lượng và giới thiệu sản phẩm

Những yêu cầu đặc biệt khác

  • Trung thực
  • Làm việc chăm chỉ và nhiệt tình trong công việc
  • Có tinh thần sẵn sàng học hỏi, cầu tiến
  • Hiểu rõ thị trường Dược phẩm
  • Có kiến thức sản phẩm tốt

More Information

  • Degree: College
  • Age: Unlimited
  • Job type : Permanent

Company Overview

Recruitment Team

www.zuelligpharma.com

Zuellig Pharma is a leading company in providing logistics services for healthcare products in Asia Pacific.

Medical Representative / Trình Dược Viên Kênh OTC

Recruitment Team

Get email alerts for new jobs

Setup Email alerts