Chào bạn,

Đăng nhập xem việc làm phù hợp

language
1

Đăng ký nhận email thông báo việc làm để không
bỏ lỡ cơ hội, giúp bạn thăng tiến trong nghề nghiệp.

 
Thông báo

Vui lòng đăng nhập để thực hiện chức năng này

Đăng nhập bằng:

Tập Đoàn Lộc Trời

Head of Tax Planning

Tập Đoàn Lộc Trời
Ngày cập nhật: 17/06/2019

Thông Tin Tuyển Dụng

Phúc lợi

  • Máy tính xách tay
  • Bảo hiểm theo quy định
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Đồng phục
  • Thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Chế độ nghỉ phép

Mô tả Công việc

1.Reports to: Chief Financial Officer

2. Place of work: Head office (HCM City).

Address: 72, Nguyen Co Thach, An Loi Dong Ward, District 2, Ho Chi Minh City

PURPOSE:

  • Loc Troi Group is seeking a Head of Global Tax, based in Ho Chi Minh City, Viet Nam. This person will be responsible for the Company’s worldwide tax planning, reporting, audits and compliance. The Head of Tax is the leader for Loc Troi Group’s Tax department and collaborates with many individuals and organizations throughout the Company (Financial Department, Accounting Department, Legal Department, Investment Committee, Subsidiaries, Associated Companies ...).
  • This position will help develop and refine best practices in terms of the tax provision, transfer pricing, sales and use tax as well as miscellaneous business tax compliance.
  • Managing tax risks for the Group in accordance with applicable tax laws
  • Monitor and evaluate the effectiveness of the proposed amendments / modifications to adjust the most optimal tax planning strategy, in coordination with the External Auditing Company and tax consulting firm.
  • Tax advice for BU, departments and sectors.

3. Essential Duties and Responsibilities:

3.1 Develop tax planning plan:

o Planning and implementing the tax strategy for the Group (including subsidiaries, associates and investment companies) in accordance with the general orientation of the Group;

o Develop plans and implement good application of tax policies of the state to plan and optimize taxes, together with Head of Accounting Department, Chief Accountant of the Group.

o Constructing and implementing processes and regulations on tax for the Group, coordinating boxes with the group's chief accountant.

3.2. Implementation of tax planning:

o Ensure compliance with tax policies of BU/ departments.

o Review and monitor tax issues for transfer pricing

o Assist in explaining / advising tax issues for the Board / BU/ departments, ensuring the Board /BU/ departments understands and strictly adheres to the Group's tax policy

o Periodic reports for CFOs, CEOs and on-demand reports from time to time.

3.3 Control of tax risks:

o Monitor the status of tax declaration and tax refund status

o Monitoring and reporting of activities of the Board / BU/ Department with potential tax risks.

3.4 Other tasks:

o Monitoring changes and amendments to tax laws, regulations and tax policies;

o Coordinate with BU /departments to perform work

o Perform tasks as directed by the Chief Financial Officer.

Yêu Cầu Công Việc

1. Essential:

o   Bachelor's degree in Accounting or Finance and a CPA designation is required.

o   10+ years of internal tax accounting experience. At least 4 years of experience working at a Big 4, or multi-national in-house tax department.

o   Experience working with external auditors, internal controls and compliance-related issues.

o   In-depth understanding of Tax Law, transaction tax.

o   Advanced use of Microsoft Office

o   Ability and willingness to travel.

2 Desirable:

o   Strong organizational, analytical, and problem-solving skills with attention to detail and a strong operational focus

o   Excellent verbal, written, and interpersonal communication skills.

o   Excellent planning, analysis, project management and execution skills

o   Ability to work a flexible work schedule as projects require

o   Adept at prioritization, responsiveness and understanding sense of urgency

o   Ability to work independently and/or on teams and balance multiple projects and processes simultaneously

o   Track record of managing global service providers to ensure work is completed on time, with quality and on budget

o   Strong analytical, Excel and systems skills are required

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 30 - 45
  • Hình thức: Nhân viên chính thức
  • Thời gian thử việc: 60 ngày
  • Thời gian làm việc: 48 giờ
  • Cơ hội huấn luyện:

    - Được đào tạo kiến thức chuyên ngành và thực tiễn trong quá trình làm việc.
    - Được tham gia các lớp đào tạo định hướng nghề nghiệp của Tập Đoàn.
    - Được đề xuất tham gia các lớp/chương trình đào tạo phát triển cá nhân.

  • Đồng nghiệp:

    Với cả trái tim và tâm huyết, chúng tôi chia sẻ với nhau và với người nông dân Việt Nam niềm hy vọng vào một cuộc sống ấm no, hạnh phúc cho hôm nay và sự đảm bảo cho các thế hệ mai sau.

  • Phúc lợi:

    - Thưởng tháng 13, thưởng KPIs 5.5 tháng lương.
    - Thưởng doanh số đối với Sales.
    - Tham gia Bảo hiểm mở rộng PTI.
    - Du lịch hàng năm.
    - Chế độ Công đoàn (hiếu, hỹ, ốm đau,..)
    - Các khoảng thưởng, quà vào các dịp lễ - tết.

  • Phụ cấp khác: Phụ cấp điện thoại, cơm và công tác phí theo quy định của Tập Đoàn
  • Ngày nghỉ:

    - Nghỉ thứ 7 và Chủ nhật hàng tuần
    - Nghỉ các ngày lễ theo pháp luật hiện hành.

Giới thiệu về công ty

Tập Đoàn Lộc Trời

http://loctroi.vn/Qui mô công ty: 1.000-4.999
Xuất thân từ Chi cục BVTV tỉnh, Công ty dịch vụ bảo vệ thực vật An Giang được thành lập năm 1993 và được cổ phần hóa vào tháng 9 năm 2004. Từ một đơn vị...Chi tiết
Job tags / Kỹ năng: Tax Manager Tax consultant

Các công việc tương tự

Head of Tax Planning

Tập Đoàn Lộc Trời

Nhận email việc làm tương tự

Tạo thông báo việc làm tương tự với việc làm này.